strzałka do góry

Wzrost znaczenia aluminium w motoryzacji
Utworzony przez:  Administrator
Data utworzenia:  2016-09-15 13:09:36


Nowe badania firmy Ducker Worldwide wskazują, że zawartość aluminium w samochodach w ciągu najbliższych dziesięciu lat wzrośnie do 30%. Wzrost ten dotyczy przede wszystkim produktów walcowanych i wyciskanych, w przypadku blach karoseryjnych w tym samym okresie spodziewa się wzrostu o 110%. W dużej mierze można to przypisać roli aluminium w obniżaniu wagi samochodów, co przyczynia się do ograniczenia emisji zanieczyszczeń.

Według badań niedawno opublikowanych przez Ducker Worldwide do roku 2025 oczekuje się znacznego wzrostu zastosowań aluminium w motoryzacji. Badania zlecone przez EAA (European Aluminium Association) przewidują, że w roku 2025 ilość aluminium zawarta w samochodach produkowanych w Europie osiągnie poziom 200 kg na pojazd (obecnie jest to 150 kg). 

"Spodziewamy się, że zawartość aluminium będzie kontynuować swój trend wzrostowy aż do osiągnięcia 30% w ciągu najbliższych 10 lat" stwierdził Wouter Vogelaar z Ducker Worldwide. "Odnotowujemy całkowity wzrost we wszystkich rodzajach obróbki cieplnej, szczególnie w produktach walcowanych i wytłaczanych, które coraz częściej zastępują stal, m.in. w elementach konstrukcji nadwozia. Oczekujemy, że wykorzystanie blach może podwoić się w ciągu najbliższej dekady."

Zainteresowanie branży automotive stopami aluminium mocno związane jest z jego mniejszą gęstością, pozwalającą zmniejszyć masę pojazdu, co przyczynia się do redukcji emisji CO2. Ze względu na dużą naturalną wytrzymałość, a także doskonałą umiejętność absorbowania energii uderzenia, dobrze zaprojektowane części aluminowe mogą być bezpieczniejsze niż stal i mieć nawet do 50% mniejszą wagę. Lżejsze samochody znacznie przyczyniają się do ograniczenia emisji CO2 oraz poprawiają efektywne wykorzystanie paliwa. Przy użyciu 200 kg aluminium w samochodzie można zredukować emisję CO2 do 16 gramów na przebyty kilometr. W roku 2014 wartość ta wynosiła 123 g/km, wzrastająca zawartość aluminium w samochodach może odgrywać znaczącą rolę w umożliwieniu Unii Europejskiej osiągnięcia tego wskaźnika na poziomie 95 g/km w roku 2021.

Video: Light&Safe How aluminium keeps you protected EUROPEAN ALUMINIUM, You Tube

"Bez lekkich samochodów nie może być energooszczednej mobliności. Dlatego aluminium jest integralną częścią przejścia Unii Europejskiej do społeczeństwa niskoemisyjnego" powiedział Dieter Höll z EAA "Mamy nadzieję, że strategia Komisji Europejskiej dotycząca dekarbonizacji transportu będzie podkreślać korzyści materiałów lekkich takich jak aluminium". 

Badanie objęło dane z branży motoryzacyjnej i jej dostawców, firm będących członkami EAA oraz danych Ducker Worldwide. Bazuje na szczegółowej analizie wykorzystania odlewów aluminiowych, profili, blach, odkuwek dla 33 grup elementów konstrukcyjnych w 93 modelach pojazdów, które nastepnie zostały ekstrapolowane na prognozę całej produkcji w 2016 roku w 28 państwach członkowskich Unii Europejskiej. Publiczne streszczenie tych badań jest dostępne na stronie internetowej EAA, pełny raport (140 stron) dostępny jest tylko dla członków EAA.


European Aluminium Association

Komentarze
Napisz komentarz
Aby dodać komentarz musisz się zalogować


g -

Zapisz się na newsletter








Forum Aluminium 2018