strzałka do góry

Wysoki połysk - jak to zrobić?
Utworzony przez:  MichałM
Data utworzenia:  2016-03-15 17:37:45


Klient chce anodować z barwieniem na czarno i chce uzyskać bardzo wysoki połysk. Jak to zrobić? Rozumiem, że mechanicznie przed anodowaniem na pewno, ale jak konkretnie? I potem polerowanie chemiczne - i tu też mam problem - chemicznie czy elektro? Co da lepszy efekt? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.

Komentarze
Moderator
Data utworzenia:  2016-03-16 08:34:09


Obróbka mechaniczna musi być bardzo dobrze wykonana, bo później w obróbce chemicznej jeśli ma być uzyskany bardzo wysoki połysk, to nie usunie się wad powierzchniowych. Polerowanie elektrochemiczne jest skuteczniejsze. W procesie polerowania chemicznego bardzo ważny jest czas obróbki i temperatura- najlepsze efekty osiąga się przy wysokiej temperaturze i relatywnie krótkim czasie. Można polerować z lekkim nadtrawianiem z uzyskaniem połysku, albo też bez większego podtrawiania powierzchni- wtedy uzyskuje się bardzo duży połysk, ale użyty materiał nie może mieć wad powierzchniowych. Musisz też mieć świadomość, że położenie powłoki anodowej powoduje zmniejszenie połysku, wiec tutaj pytanie zwrotne- jakiej grubości ma być powłoka? Im będzie grubsza tym mniejszy będzie uzyskany połysk. Można zaopatrzyć się w połyskomierz, którym można wykonać pomiar połysku na detalu.

MichałM
Data utworzenia:  2016-03-21 12:19:01


Dzięki za info. Klient chce mieć barwienie na czarno, więc te 10um muszę mieć. A jak z trawieniem przed? Satyna odpada, prawda? W ogóle pominąć trawienie, czy czymś innym trawić?
Administrator
Data utworzenia:  2016-03-22 08:38:22


Nie, dlaczego? Jeżeli występują wady powierzchniowe materiału to jak najbardziej można wykonać satynowanie, a w następnym etapie wykonać polerowanie i spełni ono swoje zadanie. Tylko należy pamiętać, że kąpiel do satynowania jest silnie alkaliczna, a do polerowania silnie kwaśna- między kąpielami powinna być zainstalowana odpowiednia ilość płuczek, tak aby w ostatniej płuczce przed polerowaniem było już pH obojętne.

Napisz komentarz
Aby dodać komentarz musisz się zalogować


g -

Zapisz się na newsletter








Forum Aluminium 2018