strzałka do góry

Anodowanie odlewów ciśnieniowych
Utworzony przez:  marcin6119
Data utworzenia:  2016-07-27 18:35:51


Witam serdecznie wszystkich forumowiczów, Zastanawiam się nad możliwością anodowania odlewów ciśnieniowych ze stopu aluminium. Mieliście już może z tym styczność, podejmowaliście jakieś próby? Wszystkie firmy w Polsce specjalizujące się w anodowaniu z którymi miałem przyjemność rozmawiać odradzają mi użycia tej technologi odlewniczej pod anodowanie. Pozdrawiam

Komentarze
galwana
Data utworzenia:  2016-08-17 13:46:26


I mieli rację ,za dużo domieszek innych metali.
Technolog
Data utworzenia:  2016-08-17 13:55:28


Jest możliwe anodowanie odlewów ciśnieniowych, jednak powłoka może wyjść matowa, brązowa, ogólnie nieciekawa, zależy od ilości krzemu. Nie każdy podejmie się wykonania, gdyż potrzebny jest do tego sprzęt tytanowy, a niektóre galwanizernie pracują na aluminium. Można też takie odlewy pochromianować.
Mariusz
Data utworzenia:  2016-08-17 14:23:59


Witam. Jest tak jak opisują to koledzy poniżej. W zasadzie każde odlewy mają za dużo domieszek stopowych w porównaniu do najbardziej popularnego stopu 6060 czy 6063 poddawanego anodowaniu. Powłoki wychodzą szare, ciemno szare co więcej ze ścieralnym osadem. Dodać trzeba iż wątpię aby ktoś się podjął anodowania tego rodzaju materiału, gdyż siłą rzeczy szybko zanieczyszczamy kąpiel anodującą. Zdecydowanie nie polecam.....
Napisz komentarz
Aby dodać komentarz musisz się zalogować
REKLAMA








g -

Zapisz się na newsletter








Forum Aluminium 2017